
الگوریتم فرشنس (Freshness) یکی از الگوریتم های مهم گوگل است که بعد از شروع به کارش باعث شد صفحه نتایج گوگل زیر و رو شود و تنها سایت هایی در صدر قرار بگیرند که محتواهای خوب و بروزی دارند.
الگوریتم فرشنس (freshness) و تاثیر آن بر سئو
گوگل به هدف نمایش محتوای به روز و تازه، الگوریتم Freshness یا همان تازگی محتوا را منتشر کرد. هدف الگوریتم فرشنس این است که در موضوعاتی که تازگی محتوا اهمیت دارند یا به روز بودن بودن محتوا به نفع کاربر است. رتبه بهتری به محتوای تازه تر بدهد. معمولا این مورد در ترند ها، اخبار و … بیشتر دیده می شود. در این مقاله می خواهیم به تعریف دقیق الگوریتم تازگی محتوا یا همان Freshness بپردازیم و نکات مهم سئو مربوط به آن را بگوییم تا بتوانید بیشتری نتیجه مثبت را از این الگوریتم بگیرید.
هدف از راه اندازی الگوریتم تازگی گوگل
روند تولید محتوا و ایجاد صفحات جدید در سطح وب آنقدر سریع است که این رشد سریع، یکی از مهمترین چیزهاییست که گوگل را به تلاش برای تامین کردن و در دسترس قرار دادن محتوای آپدیت، تازه و جدید وا میدارد.
وقتی این دادهها و رشد عجیب محتوا را با سطح جستجوهای جدید و منحصر به فرد گوگل ترکیب کنید. شروع به ایجاد توجیهی برای شناسایی، مدیریت، اولویتبندی و رتبهبندی محتوای تازه در فهرست جستجوی گوگل میکنید.
در اصل، الگوریتم فرشنس Freshness برای حل مشکل کاربران در برخورد با محتواهای قدیمی به وجود آمد! به عبارت دیگر، وظیفه Freshness، افزایش رتبه محتواهای جدید نسبت به محتوای قدیمی است.
الگوریتم فرشنس (Freshness) بر روی سئو سایت تاثیر می گذارد؟
از جمله مهم ترین تاثیراتی که الگوریتم فرشنس (Freshness) بر روی سایت می گذارد موضوع سئو می باشد. زیرا در صورتی که اطلاعات مفیدی را انتشار دهید که آن ها برای مخاطب تازگی داشته باشد به طبع به سراغ دیگر صفحات رفته و به بررسی کلی سایت شما می پردازد.
بروزرسانی محتواهای دارای رتبه در گوگل
آمارهایی که در قسمت های مختلف سرچ کنسول مشاهده می کنید می تواند به شما کمک کند تا پربازدید ترین محتواهای خود را مشاهده کرده و در صورت نیاز آن ها را بروزرسانی کنید. مقالاتی که تعداد Impression بالایی دارند نیز می توانند برای شما سود آور باشند و اگر شما آن ها را بروزرسانی کنید به طبع کاربر با مطالعه آن زمان بیشتری را در سایت می ماند و این مورد می تواند به سئو سایت شما کمک کند.
انتشار مطالب در شبکه های اجتماعی
یکی از راهکارهایی می باشد که به راحتی می توانید با استفاده از آن کاربران بیشتری را جذب سایت خود کنید. بهتر است مقالات و محتواهای خود را در شبکه های اجتماعی انتشار دهید. هنگامی که مطالب را در شبکه های اجتماعی انتشار می دهید و مطالب را به صورت متنی به همراه لینک در کپشن انتشار می دهید به گونه ای لینک سازی را انجام داده اید. در واقع هر مطلبی که انتشار داده می شود نوعی لینک دهی به حساب می آید و می تواند بازخورد مثبتی را برای سایت شما به ارمغان بیاورد.
انتشار مطالب جدید
تفاوتی ندارد که شما با چه موضوعی در فضای وب فعالیت می کنید، شما باید همیشه مطالب جدید را در سایت خود به اشتراک بگذارید. به طور مثال اگر وب سایتی در حوزه خبرگزاری دارید. می توانید هر روز با انتشار جدیدترین مطالب و رعایت نکات مختلف صفحه خود را در نتایج سرپ به نمایش بگذارید. اما توجه داشته باشید که اگر شما اولین منبع برای اخبار روز باشید. کاربران بیشتری به سایت شما مراجعه می کنند. و در نتیجه بهترین بازخورد را خواهید داشت.
نمایش دادن تاریخ مطالب بارگذاری شده
این مورد نیز می تواند به شما کمک کند تا بهترین نتیجه را از سمت ربات ها دریافت کنید. به همین دلیل بهتر است محتواهای خود را با ذکر تاریخ به نمایش بگذارید. و در صورت قدیمی بودن تاریخ آن ها مطالب خود را بروزرسانی نمایید. در این مرحله ربات ها با بررسی این نکته به سایت شما کمک می کنند تا در نتایج نمایش بگیرید.
نکاتی در رابطه با الگوریتم تازگی محتوا (Freshness)
اولویت بروزرسانی محتوا با صفحاتی است که در نتایج گوگل جایگاه بهتری دارند.
اگر هدف وبسایت شما اخبار و اطلاع رسانی است. سعی کنید اولین سایتی باشید که اخبار پرمخاطب را منتشر میکند.
محتوای ارزشمندتان را در شبکه های اجتماعی هم منتشر کنید. دریافت بازخورد چشمگیر از شبکه های اجتماعی وضعیت سئوی صفحات شما را دگرگون میکند.
حذف کردن تاریخ انتشار محتوا نه تنها در جهت خوشایند الگوریتم تازگی محتوا نیست. بلکه ریسک بالایی برای وبسایت شما به دنبال خواهد داشت.