
گوگل ادز یا ادوردز چیست ؟
گوگل ادز یا ادوردز، سیستمی است که گوگل برای کمک به شما در بازاریابی محصولات یا خدماتتان در موتور جستجوی گوگل و سایت های وابسته به آن توسعه داده است. در روش تبلیغاتی گوگل ادوردز متن تبلیغ در نتایج گوگل برای کوئری های مرتبط نشان داده می شود.
این یک سیستم پرداخت به ازای کلیک ( PPC یا Pay-per-click) است. این موضوع بدین معنی است که شما می توانید از طریق سرمایه گذاری و مزایده برای یک سری عبارات جایگاه تبلیغ را مشخص کنید و تنها زمانی هزینه پرداخت می کنید که کاربر بر روی تبلیغتان کلیک کرده باشد.
چرا از گوگل ادز یا ادورز استفاده کنیم؟
امروزه همه به دنبال افزایش مشتریان و یا افزایش بازدید کنندگان وبسایت خود هستند.
یکی از راه های انجام این کار استفاده از سرویس گوگل ادز است.
اگر چه گوگل ادز یا ادورز در حال حاضر بزرگترین سیستم تبلیغات اینترنتی در دنیا است، اما همچنان تعداد زیادی از فعالین حاضر در کسب و کارهای اینترنتی از آن استفاده نمی کنند.
این موضوع نه تنها باعث شده است تا تعداد زیادی از بازدیدکنندگان خود را از دست بدهند؛ بلکه به رقبای خود فرصت برتری داده اند.
گوگل چگونه تبلیغات را دسته بندی میکند؟
گوگل زمانی که در مورد جایگاه تبلیغ و مزایده تصمیم گیری میکند، فاکتورهایی در مورد مزایده bid (یا هزینهای که برای هر کلمه در نظر گرفتهاید) و تعداد افرادی که از طریق هر تبلیغ بر روی آن کلیک کرده اند را در نظر میگیرد. گوگل ادورز به تبلیغات موثر اولویت بیشتری می دهد. اگر تبلیغ و مقصد آن به عبارت موردنظر مرتبط باشد، بازدیدکنندگان بیشتری از طریق پرداخت به ازای کلیک (تبلیغات گوگل) به سایت شما خواهند آمد. بازدیدکننده خوب می تواند به مشتری خوبی تبدیل شود.
مزایای تبلیغات گوگل ادوردز چیست؟
یکی از مهم ترین مزایای تبلیغات گوگل ادوردز افزایش ترافیک است. کمپین سرچ محبوب ترین نوع آن است. و ترافیک وب سایت را به طور چشمگیری افزایش میدهد. به طور مثال، وب سایت هایی که مدت زیادی از ساخته شدن آنها نمیگذرد. مدت زمان زیادی طول میکشد تا به صورت ارگانیک به نتایج اول گوگل برسند و مشتری جذب کنند. تبلیغ در گوگل ادز باعث میشود این سایت ها در نتایج اصلی دیده شوند. و تنها به ازای هر کلیک هزینه پرداخت کنند.
یکی دیگر از مزایای گوگل ادز این است که تبلیغ دهندگان تنها به ازای دریافت کلیک هزینه پرداخت میکنند. همچنین باید بدانید که نسبت به سایر کمپین های تبلیغاتی مانند آگهی های تلویزیونی، بیلبوردهای تبلیغاتی و … ارزان تر و البته هدفمندتر است.
با اجرای کمپین در گوگل ادوردز میتوانید اطلاعات دقیقی از آن داشته باشید. به عنوان مثال، این امکان وجود دارد تا کمپین تبلیغاتی خود را به صورت لحظه ای مورد بررسی قرار دهید. میتوانید ببینید که چه تعداد کلیک و ایمپرشن دریافت کرده اید. که در بهینه سازی آگهی نقش تاثیر گذاری خواهند داشت. علاوه بر آن، جزئیات بیشتری مانند ترافیک ورودی بر اساس هر یک از کلمات کلیدی را به همراه هزینه هر کلیک مشاهده خواهید کرد.
علاوه بر تمامی این موارد، شما این شانس را خواهید داشت تا از گوگل 120 دلار جایزه دریافت کنید! اصطلاحا به این جایزه پروموشن گوگل ادز گفته میشود. ممکن است 30 روز بعد از فعال شدن اکانت مبالغی که برای کمپین های خود خرج کرده اید. به عنوان یک جایزه به حساب شما بازگردانده شوند.